Monday, March 16, 2009

台中市春安路的彩繪巷;Doodle alley at Taichung/Taiwan

小芥:這幾天,聽說有個很特別的地方在台中,春安路56巷。首先是我的朋友告訴我這個地方,後來上網查,覺得這個地方還滿容易去的。又在別人部落格看見在這條路上可以拍到貓咪,於是打定主意立刻出發。
Michico : I find out a very special alley at Taichung, the middle of Taiwan, it's a doodle alley, and it interests me. And some bloggers photo that alley has cats, so I quickly decide to go there, see the doodle and cats.
Photobucket
小芥:乘坐公共交通工具很容易,我是坐和欣客運下去到朝馬<2小時多>,然後搭乘台中客運27號公車到干城六村下車<約10分鐘>。就可以到這個地方,然後沿著春安路走進去,到了56號要左轉穿越一片空地,遠遠就可以看見彩繪巷。很快。昨天我七點從台北坐車,到達彩繪街才九點半,幾乎也沒有花什麼時間等公車。
Michico : Although it's far away from the city I live, but I took the bus only spent 2 and half hours to go there. Very quickly.
Photobucket
入口的地方,就看見了很多特別的塗鴉了,覺得很有趣,都是可愛的小朋友,地上也充滿了彩色的線條。
At enterance, you can see many special doodles, these are many cute little kids, and you can see many color lines on the ground.
Photobucket
走在這些路上,好像每一步都充滿了祝福。
These are blessing words on the ground, you can feel heartwarming while you are walking.
Photobucket
在我前面有一對情侶正在拍照,不知道為何那邊有一隻狗狗一直非常大聲的對他們肺,我沒有敢靠近,當然同時也在搜索有沒有貓咪,但是我想這隻大狗叫那麼大聲,貓咪都不知道跑哪去了。這張自拍是證明我真的有去過這邊,哈哈。
There are one couple also photo in front of me, but don't know why that woofie keep barking at them, also, I am searching for cats, but since this woofie barking so loudly, I think it's very hard to see cats around.
Photobucket
據說是一個退休的老榮民畫的,但是我不知道真正的故事。但是的確是一個老伯伯畫的圖,然後整個街坊都讓他畫,讓這個地方開始小有名氣起來。我覺得想要發展自己的藝術天份,幾歲都來得及,哈哈。
These doodle were painting by a retire man, and his neighbor let him paint the whole area, then become this.
Photobucket
就在想為何這片牆都是小朋友的時候,一看圍欄外面,就是小朋友玩耍的公園啊。
I just wonder why this wall all paint kids, and you can see the park is behind the wall, I guess the old man sees these kids then has Inspiration to doodle.
Photobucket
阿伯一定看著這些小朋友玩耍,內心就有畫圖的靈感了。
Very Very cute Inspiration source.
Photobucket
最右邊的小朋友應該是手上拿著蛋糕?
I guess the right one boy carry the cake?
Photobucket
整條路都很花俏,看起來好像進入了老人內心的童話世界。
I feel like that I am walking into the old man's child heart.
Photobucket
廢棄的磚頭上還寫了很多小心。很可愛。
The abandoned bricks has many "careful" Chinese letters on it, very cute.
Photobucket
我想阿伯的鄰居,應該每天也過著內心多彩的日子吧。希望這邊的小孩子耳濡目染,也喜愛畫圖。
I guess the neighbors of this old man also has very coloful life, I hope the kids who live there also like doodle.
Photobucket
阿伯,小心頭啊~
And the eaves paint "watch your head", very cute.
Photobucket
於是,我要去拜訪這個彩繪巷的重地了,據說畫家阿伯就住在這裡面。
And now, I am going to visit the painter's house, they say he lives there.
Photobucket
沿著箭頭轉進去。
follow the arrow.
Photobucket
挖塞,只能說越畫越茂密了,哈哈。
Wowww...you can say the doodle is getting more and more and just like explosion, hee hee~
Photobucket
一整個就是非常的彩色斑斕,太炫目了。
So so so colorful, my eyes can't rest.
Photobucket
這個門就是阿伯住的地方。他看我一直蹲下來拍來拍去,打開門跟我打招呼。
This door is the place that old man lives, he saw me squat and photo, he opened the door and say hello to me.
Photobucket
然後給我看他的最新作品的草稿,非常認真的跟我說,右邊那隻是公雞,因為有雞冠喔。阿伯,你遇到我我就一定是懂得,因為我也畫圖啊。所以我超愛你家這邊的。
He shows me his new works sketch, and he says the right one is "cock", can you tell?
Photobucket
這隻米老鼠,在阿伯的畫圖旁邊,顯得一整個遜色了。
This Mickey is not colorful at all next to the old man's doodle.
Photobucket
祝福老阿伯長命百歲、身體健康,一直畫這些可愛的圖案。
I wish the old man always happy and healthy, keep doodle these cute painting to the area.
Photobucket
至於,我有沒有發現貓?好吧,我在牆壁上看見很多貓的彩繪,我相信這邊是有的,可是昨天早上很熱,貓都不知道跑哪了拉,可惡。
And, did I find any cat? I only found few cat doodles on the wall, I guess the weather is too hot here so the cats are hiding.
Photobucket
貓咪貓咪,請走出來給小芥看看吧。
Kitty kitty, please come out to let me see~
Photobucket
後來離開的春安路56巷,走到後面的空地,我遠遠的看見了這個小橘,他一直在叫,我內心又興奮又緊張趕緊換鏡頭。
And I left this alley and walk to the space behind the doodle alley, I heard an orange is meowing. I was so exciting and happy change my lens.
Photobucket
小橘聽見我對他喈喈叫,他對我大聲的「哭餓」,我趕緊拿出包包裡準備餵貓食物拿出來,小橘好開心的衝向我,我內心好溫暖。小橘,謝謝你出現在姨姨來台中的旅途上。
I can tell the orange was extremely hungry, I immediately bring the cat cookie I prepare and the Orange run to me~!!! Cute little orange, thank you for showing appear to my adventure.
Photobucket
小橘很餓很餓,看了我一眼就開始大吃特吃。
Orange is too hungry, he only saw me once and start eating~!
Photobucket
這邊的野狗太多,我一直陪著小橘跟他說話,等他吃光光才離開,我好怕那些大狗狗搶他的食物。
These area has too too many big woofie, so I stay with orange until he eat all the cookies, I am so afraid those woofie will steal Orange's food.
Photobucket
小橘,姨姨下次再來找你,還有你的夥伴ㄋㄟ。
Cute Orange, I will come back next time, I hope I can see you again and your partner, ok?

27 comments:

Anonymous said...

真幸運耶
遇到阿伯
還看到熱呼呼的新作哩

andophiroxia said...

What a cute old man.

:D

I want you to write something for my health and happiness... ok?

;) Youuuu know what it is!

Anonymous said...

阿伯的畫作好有童趣噢
真的是讓生活環境多姿多彩了起來

整個社區都讓阿伯畫
也是很可愛的人情味呀

Gemini and Ichiro said...

What amazing art! And what a treat for the orange kitty!

Shaggy and Scout said...

What an interesting placeQ And we are glad the orange cat came out to greet you.. You are very good to bring food along with you!!

Anonymous said...

好可愛好溫暖的地方喔

Mr. Black said...

Hi Michico--
I couldn't see all the photos since I have very (VERY) slow dial-up, but I read the captions and it was so sweet of you to feed the little orange cat.

Lux said...

What a fascinating place, Michico. It was very good of you to stay with Orange until he ate his cookie all up! :)

Anonymous said...

竟然有這種地方阿~~~(大驚)
過兩天我騎車去看看~~~~~~~齁齁ㄏㄡ~
小芥泥超人喔!當天來回耶!尬的~

Anonymous said...

哇~真的很特別的地方耶!
阿伯畫的圖都好棒喔~~
台灣真的處處都是寶!

Anonymous said...

好溫馨說~~~
畫畫的人彼此一定更能夠懂得
畫中的意境...
我覺得貓貓表情畫得好像人喔!
(只有三隻腳...)

Rosemary B❤️ said...

What a fun day! what exciting and beautiful drawings/painting! the colors are sweet and make me happy/
Hello Orange! *waves*

purrrs and hugs to all of you
Love, Princess

Deana said...

I loved this post and how you felt like walking into an old man's child like heart. The drawings and sketches were amazing, all of it just beautiful, peaceful and so happy!

Cat Street Boyz said...

Michico, thank you for taking us on that very interesting tour. It was so colorful that the other buildings looked sad. That poor orange kitty, how thoughtful of you to carry along food and now orange is content for awhile because you cared.=^Y^=the Cat Street Boyz

Shilgiah the Cat said...

Thank you for sharing pictures about that wonderful place. You are so kind to feed the hungry orange cat!

Anonymous said...

What a totally awesome place!
To take something so dull and dreary and make it into a wonderland of colour and amazement! :))
Thank you for taking us along with you! And also for giving Orange kitty a smile for the day :)))
V-V

Daisy said...

Wow, I have never seen anything like that before! It seems so colorful and happy. And I am so glad that you had some treats to give to the orange kitty. You're so thoughtful, Michico! Thanks for sharing your story.

Mickey's Musings said...

WOW!!!!!!!!!!! Those are some of the nicest doodles I have ever seen !! So colourful!! That place just makes you smile,the colours are very happy :)
The Orange kitty is nice too.Bet he was happy to see you.I'm glad the woofies did not get his food too!!
Purrs Mickey

Mickey's Musings said...

Guess what???? 2 months today is your wedding day!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
WooHoo!!!!!!

Angel Junior, Orion and Sammy said...

That is wonderful that the man can doodle all he wants!

Thank you so much for feeding the orange kitty!

(angel) Grrreta and Fam said...

It is very nice of the man to create such such colorful art for everyone to enjoy. You are very nice to have brought food for the cat.

Ivan from WMD said...

What a magical place! Very sweet to feed the little orange cat.

Anonymous said...

嘿嘿..你終於去了..自己可以去到那太厲了了~(難怪星期天我一直有上彩繪巷的念頭..但最後還是留在逄甲XD)雖然沒拍到貓..但是應該拍的很過癮吧~(希望只有短短十幾公尺沒讓你失望)其實我也又去了一次阿伯也有跟我聊天..等我找到那天的照片我就來貼@_@

michico*Adan*Lego-小芥*阿丹*樂高 said...

To. 小明,

哈哈~ 其實那天不難找啊。
我一直喜歡一個人去探險啊。

真的是很有趣的地方,
希望下次有機會可以看見貓咪走在彩繪巷裡頭囉。

Anonymous said...

小芥真的應該要叫我起床的!!
我也好想去呀~~~~

Unknown said...

hey!Michico,
How could you find that ,I mean,I never know a place like that even I live in the middle of Taiwan,
So amazing and interesting!
I hope I can go there and see some other day.
Thanks for sharing!

The Furry Kids said...

Those doodles are amazing!!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin