Sunday, June 8, 2008

驚喜時刻;Surprise Sunday

阿丹:偶先說明,驚喜不是偶覺得驚喜拉。昨天晚上我原本跟我心愛的大姨姨窩在沙發上,就如同平常的晚上一樣。
Adan : I am making announcement here, this surprise Sunday not because I feel surprsie~~ Last night as usual I cuddle with Michico on the sofa.
阿丹:結果就發現不對勁的事情,就是我弟弟樂高...
Adan : And I find something wrong, it's my brother Lego...
阿丹:他給我跳上來了拉。你們看我眼睛都ㄍ一ㄨ 起來了,他真的口臭拉~
Adan : He jumps on the sofa...please look at my eyes, all knit together, I really don't like his breath. (Michico : It's Lego's nature breath.)
阿丹:看到我聞到嘴巴都張開了沒,那個味道我還是不習慣。
Adan : See my mouth a little open? I really think that smell very bad.
阿丹:一開始我還沒有生氣,結果臭高竟然又巴我。
Adan : At first, I wasn't angry, until he whaps me again....
阿丹:我非常生氣,重重的回巴他的臉回去,啪搭一聲,看見臭高臉上的表情沒?讚啦。
Adan : I am so angry whapping he back, a hard power whap, good whap! See the expression on Lego's face? Oah...You can see how good whap I gave to him!
阿丹:「臭小高,你上我的王座就算了,你還巴我,你給我從我姨姨身上離開拉,她是我的。」
Adan : "Lego, not only you sit on my special seat, and you whap me, But also you sit on my Michico, she is MINE, get out of here! "
樂高:『好啦我下來拉,可是我不站在我馬麻身上我的處境更危險耶。』
Lego : Ok...I only get out of Michico, but I really think if I don't sit on her my position will be more worse.
阿丹:真是的,站在我心愛的姨姨身上,我每天幫姨姨管這個傢伙就管不完了。
Adan : Sitting on MY Michico's lap? This is totally wrong...
小芥:這就是我說的驚喜時刻,阿丹和樂高坐在一起耶。讓我好開心喔!!! (不過驚喜時刻只維持三十秒)
Michico : And this is what I call surprised, Adan and Lego sit together, makes me so happy~! (But this surprised moment only continue 30 seconds)
阿丹:姨姨,拍照完了嗎?
Adan : Michico, are you finishing the photo?
小芥:恩我拍完了。
Michico : Yes, Honey~!
阿丹:很好,因為我不喜歡我拍照的合作對象,拍到你想要的我就走了。酬勞等一下記得給我!!
樂高:葛格...你要走了喔....
阿丹:是的,因為你等一下還會巴我。

Adan : Good, then I leave, because I don't like the one I cooperate with doing photoshoot, remember to give me my payment later.
Lego : You leave? Brother?
Adan : Yes, because you will whap me later I just know it.

小芥:我想大家應該要給阿丹一點時間,畢竟阿丹獨居九年以上(阿丹快要11歲,他和他兩個妹妹分開的時候他才一歲直到現在),要他很短的時間接受一隻貓很不容易,甚至也許他這九年來已經不太會和其他的貓咪社交也說不定,我想就讓白目高給他多一點刺激吧,只是不要太白目了,昨晚上他甚至學到新的一招,用兩隻腳站在葛格背後然後雙手打葛格兩邊屁股,讓阿丹真的大抓狂... -_-
Michico : I think everyone need to give Adan sometime, after all, Adan is a lonely cat over 9 years (Adan is almost 11, but when he separate with his 2 sisters while he was 1 year old) So...it's very difficult to let him get used to have another company around. Maybe he needs to practice his social behavior or something else... but Lego is also very very naughty and bad to Adan as well, last night he stands behind Adan with 2 feet, and used his 2 hands whap Adan's 2 sides of ass, drives Adan very very big crazy.... =_=

20 comments:

Anonymous said...

最後一幕怎麼沒有錄影
雖然樂高這樣很白目,可是也滿厲害的:P
已經可以坐在一起了,
相親相愛一定不遠了
阿丹加油
阿丹樂高還有小芥,端午節快樂!^^

andophiroxia said...

Well, Lego needs to learn that Adan is not a punching bag. I think Adan needs to hit Lego more!

Anonymous said...

不會阿..我覺得丹丹感絕對樂高也很好阿
不過.....樂高真的蠻會挑戰刺激的.
=﹍﹍="
站在葛格背後然後雙手打葛格兩邊屁股...
這招他到底哪學的阿????

Gattina said...

They look so cute together, but I know how it is ! Adan needs time to get used to a foolish little youngster who wants to play all the time ! and then he has to show who is the boss. When that is settled, either Adan or Lego, it depends on the character then there will be peace ! Rosie is a little tyran with the other cats, except Lisa who hisses and gives her a slap in the face, all the others don't dare to do her anything !

Anonymous said...

呵呵呵…
看他們兩兄弟真的很有趣…
有伴總是比較不寂寞…

Anonymous said...

雖然是打來打去,也算是一種互動嘛!!
而且,丹丹只是還沒習慣有小弟..
等他發現有個小弟可以打來出氣,
就會知道有樂小高有多讚了!!

Karen Jo said...

Yes, I think Adan needs some more time, too. I think it's good that Adan only whaps Lego back a little bit and doesn't really fight with him. Lego is being very naughty to Adan, but I think Adan is being very tolerant.

Anonymous said...

很好啊很好啊
我一直覺得阿丹的表現很好啊

樂高小朋友你不要太急啊
阿丹葛格需要多一點的時間習慣你唷~
你也要學習溫柔一點啦
像慢姨的小林學得不錯了啦(羞)

哈哈

Dragonheart, Merlin, Devi, and Chloe said...

Adan, we are sure that you and Lego will become friends in time. It will just take some time. Plus, maybe Lego is whapping you because he wants to play?

Anonymous said...

好熱鬧喔!
阿丹應該會很疼樂高的!^^

端午節快樂!!!

Anonymous said...

Actually, I think that Adan is doing incredibly well! The picture of them on the couch together with Michico is awesome! There will be more and more of that and before you know it, they'll start grooming each other. So precious!

Daisy said...

I also think that Adan and Lego are doing well together. It does take time, especially in the beginning, to figure out who is going to be the Alpha cat. It's not always the biggest or oldest cat, either.

Lux said...

Hey, I think there's been some improvement! :) These things do just take time ...

Gemini and Ichiro said...

But enjoy the whapping part now Adan! I think you are doing great for a cat who has been alone all that time.

Kijiki said...

I do not understand your language well, only you're the cat more beautiful, more attractive, more everything that I know in the network.
A big hug, big.
Kijiki

Tyler said...

I agree with Daisy. It seems as if Lego may want to be the Alpha cat in the house. They will figure it out. Just be patient.

Anonymous said...

阿丹讚喔~~~還可以洗藥草浴ㄋ~~~~
驅邪保身體~~~~YA~
影片在公司看鼻到ㄋXD~~~回家在看~~~

Mickey's Musings said...

It will all settle down in a while,They are just feeling each other out, to see who will be boss :)
They also must get used to being in each other's company too :)
Purrs Mickey

Anonymous said...

樂高,我看你快翻天了,
不僅上了哥哥的寶座,還偷還偷巴哥哥,
每天巴哥哥的頭不夠,連哥哥的屁股也不放過,
我看你真的快被哥哥咬了喔,
乖點啦~

Anonymous said...

阿丹需要點時間啦!
他還沒有調適好~
樂高~不要再調皮囉!


不過!看他們兄弟打價也是一番趣事!
XD

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin